Ata Whenua en Piopiotahi

6 december 2009 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

The land of the shadows, 1000 m hoge pieken die door de wolkenflarden en regenbuien zichtbaar zijn.... We weten nu wel waarom maori het Fiordland National Park Ata Whenua noemen. We zijn er ook letterlijk weggeregend, niet zo gek aangezien er 10 m per jaar valt. Een ruime week hier was zeker de moeite waard. Het eerste stukje van de Kepler track gelopen en op 1200 m in de hut geslapen met prachtig weer. Naar Milford Sound (piopiotahi) zijn we zowel gereden over een geweldig mooie weg met 1000-en watervallen en over de wereldbekende Milford Track naartoe gelopen. Tijdens de track was het weer wonderbaarlijk goed, en we hadden geweldig uitzicht vanaf de MacKinnon Pass. We hebben onderweg leuke vogels gezien (Kaka-pappegaaien, Whio) en veel sandflies. En de geweldige brutale kea, de enige alpiene pappegaai die van alle toeristen eten probeert te stelen... en daar erg goed in is!
Hierna zijn we naar de oostkust gereden, en hebben op het Otago penninsula yellow-eyed penguins, fur seals, albatrossen en sea lions gezien. De yellow-eyed kwamen op een paar meter van ons vandaan de zee uit, naar hun nesten (zie filmpje). Ten noorden hiervan, in Oamaru, hebben we ook nog 180 (!) Little Blue Penguins gezien in hun kolonie. Ze kwamen in groepjes aan land, waarna ze naar hun nesten gingen, en bijna over voeten van mensen liepen.
Nu zitten we in Christchurch, dingen doen als jullie vertellen wat we hebben gedaan en overmorgen verder vliegen naar Thailand. Nieuwe foto's komen er ook aan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Aradhna:
    7 december 2009
    Kia Ora, nog maar 1 dagje en dan vliegen jullie uit. Hope you've had a great time here :) jullie zijn altijd welkom bij ons thuis. Hoop dat jullie een goede reis naar Thailand hebben :) Heel veel liefs, cheers xx
  2. Yolande:
    10 december 2009
    Nemen jullie ook foto's van straatbeelden en mensen. Ik vind het wel leuk over wat kleurige foto's te beschikken voor mijn schilderwerk -zou dat lukken?? Chaosfoto's: ook graag.
    Veel plezier!!
  3. Yolande:
    22 december 2009
    Leuk hoor die olifanten, vinden die beesten dat zelf nou ook zo leuk? Het lijkt me een prachtland!
    We wensen jullie fijne warme Kerstdagen toe!
    Zoen van Jan, Yolande en Michiel