Thailand!

10 december 2009 - Ayutthaya, Thailand

Na drie vluchten zijn we gisteren in Bangkok aangekomen, 1 uurtje eerder dan gepland omdat onze vlucht vertraging had..... we mochten ook de eerdere vlucht nemen ;-).
Omdat we geen zin hadden in het drukke Bangkok (>8 mln inwoners) zijn we maar meteen doorgereisd naar Ayutthaya. Dit was op zich ook al een avontuurtje. Vanaf het vliegveld hebben we een gewone bus genomen naar een station in het noorden van Bangkok, Don Muang. Het verkeer is echt chaos, en met alle borden in het thaise schrift moet je maar gokken waar je eruit moet. Veel thai spreken toch niet echt engels, maar overal proberen ze je te helpen. Na de bus zijn we 3de klas naar Ayutthaya gegaan, voor maar liefst 11 baht pp, wat zo'n 20 cent is (voor 1 uur treinen)!
Vandaag hebben we voor het eerst weer op een fiets gezeten. Lekker door de stad gefietsd en ondertussen een aantal (wat/tempel) ruines bekeken. 1 tempel was redelijk gerestaureerd met een 12 meter hoge gouden buddha in het midden.
De thaise mensen zijn allemaal erg vriendelijk en glimlachen veel. Iedereen eet hier alle maaltijden buitens huis, dus je ziet overal kraampjes met eten of drinken. En het kost ook weer geen drol. Het eten zelf bestaat voornamelijk uit rijst, (rijst-)noedels en vlees/vis en is scherp... Vanmiddag stonden we bij een echt thais kraampje (er zijn ook veel restaurants voor toeristen) en de mensen die er zaten gebaarden al dat het veel te heet was. Met handen en voeten (en de lonely planet plus de vriendelijke thai) hebben wij een wat minder scherp maaltje gekregen.

Morgen gaan we met de bus naar Sukhothai (6 uurtjes), voor nog meer mooie tempels.