Krabi

4 januari 2010 - Krabi, Thailand

Zo, wij zijn lekker aan het genieten van allemaal mooie dingen en het lekkere weer, terwijl jullie helemaal insneeuwen..... Dat gaat nog een schok worden voor ons, als we over 2,5 week terug komen! Maar voorlopig denken we daar nog niet aan ;-).
Afgelopen 12 dagen zijn Marja, Jeroen en Sietske langs gekomen. We zijn 3 dagen verder naar het noorden gegaan. In Chiang Dao hebben we in een resort mooi tussen de bergen in gezeten. In de buurt waren allemaal hill-tribes en jungle. Onderweg naar Khao Yai National Park (met de nachttrein) hebben we Ayutthaya weer bezocht. Khao Yai is het oudste park in Thailand, en tijdens een dagexcursie hebben we verschillende soorten apen en prachtige hornbills gezien (grote vogels met een supermooie snavel, foto's komen later want dat kan hier niet). Tegen de schemering hebben we hier een miljoen vleermuizen uit een grot naar buiten zien vliegen, erg gaaf! Helemaal in het zuidoosten van Thailand hebben we op Ko Chang geslapen. Vanaf dit tropische eilandje hebben we snorkel- en duiktrips gemaakt, en heel veel vissen en mooi koraal gezien.
Nu zijn we in Krabi, de geweldige Andaman Sea aan het bekijken. Verticale kalksteen rotsen begroeid met tropisch oerwoud klimmen hier uit de blauwe zee en zijn omringd door mooie stranden. Gisteren zijn we in Rai Leh geweest en vandaag hebben we door een mangrove-bos gekanoed. Morgen naar Ko Phi Phi, wat een van de mooiste eilandjes hier schijnt te zijn (hier is 'The Beach' met Leo di Caprio opgenomen). En daarna op naar Maleisie! Oh dat doen we trouwens met de bus ipv vliegen.
Laa kawn... enne nog een gelukkig nieuw jaar iedereen!

1. Daan:
    10 januari 2010
    Leuk om weer wat te lezen van jullie trip! Het is inderdaad redelijk fris hier. Mijn huis is bijna niet warm te stoken :p. Geniet er nog even van, ben erg benieuwd naar de foto's!
    Groeten, Daan
  2. Renske:
    24 januari 2010
    Hoi allebei!
    Deze week kreeg ik jullie kaartje, nog dank daarvoor :). Ik lees altijd jullie blog, het klinkt echt supermooi en tof! Klopt het dat jullie al bijna aan het eind van de reis zijn?
    Liefs Renske