Marvelous Melbourne

6 oktober 2009 - Melbourne, Australië

We zijn er nu achter dat 5 dagen, of eigenlijk waren het er maar 4, in een stad voor ons wat te lang is. Melbourne is duidelijk geen Europese stad, wienig oude gebouwen en kleine steegjes (al mogen we dat daar vast niet al te hard roepen aangezien er best wel veel gebouwen bewaard zijn gebleven uit de periode 1850-1900). Wat verder wel opviel is dat er veel meer aziaten zitten dan bijvoorbeeld in Europa of Amerika. We hebben een tour door het Victoria State Parlement gemaakt. Hier is duidelijk aan te zien dat er veel goud werd gevonden: overal zat bladgoud op (miljoenen dollars waard). Naast de 2e en 1e kamer waar we in zijn geweest had het een erg mooie bibliotheek, met van die leuke trappetjes en kroonluchters van belgisch kristal.  We hebben verder lekker veel in de parken gewandeld.

De great ocean road tour die we hebben gedaan was erg geslaagd. We hadden erg mooi weer en hebben veel gezien (zie de foto's!). Koala's in 't echt en ook kangoeroes (maar op afstand), en natuurlijk de mooie rotskust.

1. Renske:
    15 oktober 2009
    Wow, wat een mooie foto's, vooral die van de twaalf apostelen! En leuk, zo'n regenwoud waar ook bordjes naast de bomen groeien ;). Het klinkt wel alsof jullie het echt tof hebben, ook nu in Nieuw-Zeeland. In Nederland is de herfst al echt aangebroken: het vriest hier zelfs al 's nachts... hebben jullie ff geluk met mooi weer :).

groetjes, Renske