Northland, Whanganui, robbery @ Tongariro

4 november 2009 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Na ons uitstapje naar Coromandel met Christien en Joost zijn we nog een weekendje met Bas en Aradhna naar Rotorua en Taupo gegaan. Lekker vieze zwavel dampen uit borrelende modderpoelen en heet-water spuitende geisers in Oreike Korako-park (kijk maar bij de foto's).

Hierna hebben we onze eigen auto opgehaald bij het verhuurbedrijf. Dit ging lekker op z'n kiwi's, er was namelijk geen auto klaargezet. Na even zoeken kwam er eentje, maar daar bleek de APK van te verlopen voordat wij hem weer inleverden. Volgende had geen benzine, en uiteindelijk (1 uur later) kregen we maar een grotere auto - nissan sunny. In het begin wel wennen, het links rijden, maar nu gaat alleen de ruitenwisser wel eens af ipv de richtingaanwijzer. Wat het wel leuk maakt is dat je buiten de bebouwde kom eigenlijk overal 100 km/h mag rijden. Probeer je maar voor te stellen: wij links rijdend over mooie bergweggetjes, en tegelijk scheuren er pick-up's en vrachtwagens langs je (nou niet ongerust worden hoor).

We zijn eerst 5 dagen naar het noorden gegaan, waar we bij Goat Island hebben gesnorkeld, door bossen bij Puketi hebben gewandeld en de gigantische kauri's (bomen) hebben gezien. De laatste dag hebben we de gannet-kolonie (jan-van-genten) bekeken bij zwarte Muriwai beach.

Na van Aradhna en Bas afscheid te hebben genomen, zijn we naar het gat Raurimu gereden. Daarvandaan zijn we met canadese canoes bij Whakahoro (WH spreek je uit als F) de rivier in gezet. De Whanganui river hebben we in 3 dagen afgedaald (80 km) naar Pipiriki, met een Fransman, en 2 Amerikanen.

Onze armen lagen er bijna af na deze 3 dagen en we waren van plan om een dagje te rusten en daarna een dagje te kijken of onze benen t nog wel deden. Helaas werd dit plan een beetje verstoord doordat 's nachts in onze auto was ingebroken. Twee tassen weg, en stom genoeg hadden we ook onze camera in eentje zitten... :-(. Meeste foto's zijn bij Aradhna op de laptop, dus dat valt mee. Wel hebben we hierdoor 2 dagen verspild met shoppen, bij de politie langs ed. Met nieuwe gear zijn we nu dan op het zuidereiland, en hebben een heerlijke camping in de Marlborough Sounds gehad. Nu zij we op weg naar de Abel Tasman-track, waarover later meer.

1. carla:
    4 november 2009
    ojeeh, hoezo, lekker ontspannen op vakantie?!!! Je armen eraf kanoen, en dan bij terugkomst een deel van je spullens gestolen zien! Dat is ook niet echt een leuke verrassing! Hoop dat jullie je er niet door uit het veld hebben laten slaan, en heerlijk verder genieten. Ik denk (btje jaloers ;-)) aan jullie, dan schijnt de zon hier ook eens een beetje, ipv alleen maar ijskoude regen.. :-s..
    XC